Saturday, January 5, 2008

Eco-Pass: Θα κάτσω σπίτι, θα αράξω σπίτι


Μιλάνο



Ειδικό τέλος κυκλοφορίας ύψους από δύο έως και δέκα ευρώ οφείλουν να καταβάλλουν οι οδηγοί για να εισέλθουν στο κέντρο του Μιλάνου. Πρόκειται για τον πρώτο «φόρο ρύπανσης» που επιβάλλεται σε ευρωπαϊκή πόλη, στοχεύοντας στην αποσυμφόρηση και τη μείωση των επιπέδων του νέφους.

Η εφαρμογή του μέτρου άρχισε με τους οδηγούς να παραπονούνται κυρίως για την έλλειψη σημείων πώλησης του «eco-pass», που επιτρέπει την είσοδο στο κέντρο της οικονομικής πρωτεύουσας της Ιταλίας. Την παραμονή της έναρξης εφαρμογής του μέτρου κατέρρευσε και ο δικτυακός τόπος της δημοτικής αρχής για την online πληρωμή.

Όμως, η δήμαρχος του Μιλάνου Λετίτσια Μοράτι, υπουργός επί διακυβέρνησης Μπερλουσκόνι, είναι αποφασισμένη. «Αυτός είναι ένας καινούριος(?) τρόπος να αντιμετωπιστεί η μόλυνση και να προαχθεί η δημόσια υγεία» τονίζει.

Το ακριβές ύψος του «φόρου ρύπανσης» προσδιορίζεται με βάση τα κυβικά και τα καυσαέρια που εκλύει το κάθε αυτοκίνητο, ενώ κάμερες σε 43 σημεία θα ελέγχουν κατά πόσο συμμορφώνονται οι οδηγοί. Το πρόστιμο για όσους επιχειρήσουν να μπουν στο κέντρο του Μιλάνου χωρίς να πληρώσουν κυμαίνεται γύρω στα 70 ευρώ.

Ο ειδικός «φόρος ρύπανσης» είναι ο πρώτος που επιβάλλεται σε ευρωπαϊκή πόλη. Πάντως και το Λονδίνο σχεδιάζει τη θέσπιση «πράσινων διοδίων» σε λεωφορεία και φορτηγά που θα εισέρχονται στο κέντρο της πόλης.

Newsroom ΔΟΛ

----------


Eco-pass το λέμε τωρα. Φόρος ρύπανσης. Οδηγείς στο κέντρο του Μιλάνου; Ρυπαίνεις. Και τι κάνουμε για να μειώσουμε την ρύπανση; Πληρώνουμε. Δηλαδή αν πληρώσω 2 ευρώ πόσο την μειώνω την ρύπανση; Και εαν δώσω 10; Ασυναρτητα πράγματα.

Είσαι πλούσιος; Ρύπανε όσο θες. Είσαι πτωχός; Σόρρυ, φιλαράκι, αλλα είσαι επιβλαβής για τη δημόσια υγεία. Και να η καμπάνια για να κρατήσουμε καθαρή την πόλη μας, και να οι προειδοποιήσεις για τα αμείλικτα πρόστιμα, και να οι κάμερες. Πασπαλισμένα με κανένα διλληματάκι περιποιημένο του τύπου 'Διόδια ή Κάμερες;', ή 'Διόδια ή Ρύπανση;'. Και σου αποδεικνύουν -και έχουν δίκιο- πως θα μειωθεί η κίνηση στο κέντρο κατα 30%. Σίγουρα. Ποιό 30% όμως; Το πιο περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο; Χαχαχαχαχαχα

Δεν είναι προφανής η αντίφαση φίλε αναγνώστη; Δεν είναι κρίμα που ενω θα έπρεπε να αναθεωρούμε τη θέση του αυτοκινήτου -αδιακρίτως- σε μια σύγχρονη πόλη, τα χωρίζουμε σε ''επιβλαβή'' και μη, με οικονομικά κριτήρια; Και δεν μιλώ για αναθεώρηση σε επίπεδο ακαδημαικό. Αυτά έχουν γίνει, λύσεις υπάρχουν. Και όχι μόνον λύσεις που για να εφαρμοστουν απαιτούν θυσιες οικονομικού χαρακτήρα. Τότε θα την καταλάβαινα την βουλιμία για τα χρήματα που θα βγούν απο αυτα τα διόδια, και τις μίζες που θα δοθούν απο την ανάδοχο του έργου στον δήμο. Υπάρχουν όμως και λύσεις βιώσιμες, μα παράλληλα και οικονομικα συμφέρουσες για έναν δήμο. Για παράδειγμα, αντί να κατασκευάσεις ένα πάρκιν- λύση που η γραμμικότητά της σοκάρει (δεν έχω χώρο για παρκάρισμα- κατασκευάζω παρκιν) μια που ωθεί σε περαιτέρω χρήση του ΙΧ- πεζοδρόμησε το κέντρο. Τα χρήματα που θα κερδίσει ο δήμος θα είναι και άμεσα (ενοικίαση τμημάτων απο καφετέριες) και έμμεσα (τουρισμός, αύξηση αξίας ακινήτων, αύξηση εμπορικής δραστηριότητας). Πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, κανουν πιο βιώσιμη την ζωη στην πόλη. Και αυτό το 'βιώσιμη' δεν είναι μπαρουφες, είναι άνοδος του βιοτικού επιπέδου όλων. Και όχι μόνον όσων έχουν να πληρώσουν τα απαραίτητα χρήματα, ωστε να τους επιτρέπει το κράτος να πηδάνε τις ζωές των υπολοίπων για να καλυτερέψουν τις δικές τους. Αν και, μεταξύ μας, και αυτοί ακόμα που θα πληρώσουν, ούτε που θα καταλάβουν διαφορά.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails